Monday, October 7, 2013

dapur ku yang comel

Posted by zelynda at 2:02 PM
kali ni nak citer pasal dapur aku yang comel sesangat tu. inilah tapak dapur asal rumah ni. asalnya memang plan nak besarkan.tapi bila dipikirkan bajet yang ada masa tu, tak jadikla. kita gunakan je apa yang developer dah buat.


asal before install kc

dapur aku ni bila ramai yang dok menyibuk memang boleh berlaga muntut.hahaha...comel sesangat. pulak tu panas sebab kami tak letak kipas pun. memang berpeluh la time memasak tu. itu yang buat msakan tu makin sedap kan. hahaha...


kitchen cabinet yang serba serbi ringkas dan comel

bekas rempah ratus tupperware dan ikea yang memudahkan kerja aku di dapur


kerja label melabel di atas baru je dimulakan 2-3 minggu yang lepas hasil daripada blog walking. terima kasih semua yang sudi share konsep susun atur di rumah korang yang telah memberikan aku sumber ilham. 
dalam peti ais yang dah tersusun. baru la best macam ni.

caca marba sangat di sini kan. pinggan coklat tu beli 1 complete set brand LENO. dah berhabuk sbb hanya digunakan bila ramai tetamu yang bertandang.
 
angkut dari rumah lama masa dok kuarters putrajaya. letak periuk belanga dan bekas2 tipuware. masih elok lagi dan banyak berjasa.


7 comments:

Fizah said...

comey susunatur dapur awak...kitchen cabinet pun cun...! i like :)

p/s dalam fridge tu kena tunjuk lebih tu..eheee

zelynda said...

tq fizah, nanti kita snap la yg latest fridge punya susun atur. dapur kita sangat2 cinonet.so far pegi rumah jiran2 kat sini semua renovate dapur diaorg. kita tak mampu. maybe 5 thn lagi kot (kalau aku kaya....) macam lagu awie rafael tu, boleh la nak bikin dapur baru. ini pun dah cukup.

PetakBunga said...

bestnya..ada kc tu

bondalesungpipit said...

salam kenal...
nice la sis...
biar kecik jnji mskan best...hehehe

lets 4low insyimanhafiz.blogspot.com...

Azrina said...

tempat susun atut rempah ratus tu kemas ;)

zelynda said...

salam kenal semua. tq sudi comment kat dapur saya yang comel ni.tengok dapur orang besar2 memang jeles. gerammm je. tapi nak dapat macam orang lain tu memang bertahun la nak kumpul duit kan. lagipun baru je 2 thn lebih dok umah sendiri ni. bersyukur la dengan ape yg ada. ikut kemampuan. yang penting kemas dan bersih. tapi bile en laki yang jadik chef..paham2 je la. sabar banyak2..

Izafiza said...

Xpe kecik dear,asalkn kemas dan sedap mata kita memandang.hee.

Post a Comment

 

Super mom Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review